Czym jest biblioteka? Biblioteka to plik (skompilowany w formacie .dll) zawierający funkcje z których możemy później korzystać. Cechy takiej biblioteki
- Możemy zamienić ją w pojedynczy plik dll, do którego kodu nikt nie będzie miał wglądu
- Zagnieżdżanie skompilowanej biblioteki jest dużo bardziej poręczne
- Biblioteka przenosi nie tylko kod, ale także, np. grafikę (z czego głownie powstaje dla kodu, grafikę powinien zawierać plik .exe, nt.plik dll powinien ważyć jak najmniej)
- Co ciekawe - dzięki plikom dll można użyć funkcji C# w Javie, funkcji z C w C#, etc. Nie jestem pewien limitów tych możliwości, jednak jest to dość istotna możliwość. Na pewno występują problemy z wersjami (używanie DLLek z .NET 4.5 w 4.0 odpada, jednak działa to w przeciwną stronę)
Żeby stworzyć bibliotekę DLL:
1. Tworzymy nowy projekt, typ: Class library, nazywamy go przykładowo SimpleDll
2. Piszemy własny kod, niech to będzie np. funkcja do pisania czegoś na konsoli
3. Wciskamy "Start", w folderze projektu (u mnie):
\Documents\Visual Studio 2013\Projects\SimpleDLL\SimpleDLL\bin\Debug
Utworzył się plik SimpleDll.dll
4. Otwieramy / tworzymy nowy projekt konsolowy do testu
5. Klikamy Project -> Add Reference
6. Wybieramy z zakładki Browse naszą bibliotekę (wyszukamy ją ręcznie na dysku)
7. Teraz, gdy trafiła do drzewka po prawo (gałąź references) możemy używać jej kodu, np.
using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; namespace DllTest { class Program { static void Main(string[] args) { SimpleDLL.DLLClass normalClass = new SimpleDLL.DLLClass(); normalClass.WriteSth(); SimpleDLL.DLLStaticClass.WriteSthAnother(); Console.ReadKey(); } } }Wynik na konsoli:
sth
snother sth
To wszystko
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Jeżeli nie chcesz skorzystać z konkretnego profilu to zaznacz "Nazwa / adres URL" (wystarczy podać nazwę), bądź "Anonimowy"