wtorek, 26 lutego 2013

Struktury

Poprzednio został poruszony temat tablic, teraz przejdziemy do czegoś, z czego słynie programowanie obiektowe - struktury i klasy (ok, struktury, klasy potem opisze)

 Czym jest struktura?

Struktura jest swego rodzaju kontenerem na dane, mieści w sobie różne typy danych (w przeciwieństwie do tablicy), oraz wyróżnia się sposobem dostępu.

zobaczmy przykładowy kod
 (nie zwracajcie uwagi na słowo "public", struktury to rozgrzewka przed klasami, i tam się tym zajmę dokładniej)

 To jest przykładowa struktura,a teraz spróbujmy coś z nią zrobić

Rezultat ostateczny:
Tak wiem, akurat poruszona kwestia uprawnień jest trochę bez sensu, ale chodzi o przedstawienie struktur

Dwie rzeczy cechujące dodatkowo struktury w C#:
  • Mogą posiadać konstruktor
  • Mogą dziedziczyć interfejsy (ale nie same siebie! struktura nie może dziedziczyć z innej struktury)
  • Pola struktury nie mogą być inicjowane (tj. np. "new int[5]"), jeżeli nie są typu const, lub static
  • Struktura nie może posiadać domyślnego, bezparametrowego konstruktora
Konstruktory opiszę również w klasach, a dziedziczenie raczej jako część drugą klas :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli nie chcesz skorzystać z konkretnego profilu to zaznacz "Nazwa / adres URL" (wystarczy podać nazwę), bądź "Anonimowy"