Struct | Class | |
Dziedziczenie | NIE | TAK |
Konstruktor | NIE | TAK |
*Kwantyfikatory dostępu | TAK | TAK |
*NULL reference | NIE | TAK |
Interfejsy | TAK | TAK |
niedziela, 5 maja 2013
Klasy
Ostatnio zostały opisane struktury, więc teraz pora na klasy
Zobaczmy przykładowy kod
Zostały utworzone dwa obiekty:
- Struktura kwadrat
- Klasa kwadrat
One w działaniu nie różnią się niemal niczym, oprócz tzw. "konstruktora" (ang. constructor)
Różnica jest trywialna - niektóre zmienne można podawać już na etapie tworzenia obiektu
Niektórzy mogą pomyśleć, czy to jest takie użyteczne. Odpowiedź jest bardzo prosta - tak, z kilku powodów:
- Przeglądając w sieci dokumentacje niektórych funkcji (tu kłania się strona MSDN, postaram się zrobić o tym jakiś wpis) dowiecie się, że klasy są niemal wszędzie
- Oszczędność linijek w kodzie, można zyskać na estetyce kodu (chociaż są wyjątki)
- Jeżeli czytacie to dla siebie z chęci programowania, a nie z obowiązku zaliczenia semestru, to sami się z biegiem czasu przekonacie czemu konstruktor jest użyteczny
Klasa w porównaniu do struktury wyróżnia się owymi najważniejszymi faktami
Kopiowanie klas i struktur
Może najprościej zamieszczę kod i rezulat
W skrócie: w przeciwieństwie do struktur, zmiana wartości jednej z kopiowanej klasy ma wpływ na jej pozostałe kopie
Dziedziczenie klas:
Dziedziczenie klas, to najprościej ujmując ich nakładanie się.
Kod przykładowy:
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Jeżeli nie chcesz skorzystać z konkretnego profilu to zaznacz "Nazwa / adres URL" (wystarczy podać nazwę), bądź "Anonimowy"