niedziela, 5 maja 2013

Klasy

Ostatnio zostały opisane struktury, więc teraz pora na klasy
Zobaczmy przykładowy kod Zostały utworzone dwa obiekty:

- Struktura kwadrat

- Klasa kwadrat

One w działaniu nie różnią się niemal niczym, oprócz tzw. "konstruktora" (ang. constructor)

Różnica jest trywialna - niektóre zmienne można podawać już na etapie tworzenia obiektu
Niektórzy mogą pomyśleć, czy to jest takie użyteczne. Odpowiedź jest bardzo prosta - tak, z kilku powodów:

- Przeglądając w sieci dokumentacje niektórych funkcji (tu kłania się strona MSDN, postaram się zrobić o tym jakiś wpis) dowiecie się, że klasy są niemal wszędzie
- Oszczędność linijek w kodzie, można zyskać na estetyce kodu (chociaż są wyjątki)
- Jeżeli czytacie to dla siebie z chęci programowania, a nie z obowiązku zaliczenia semestru, to sami się z biegiem czasu przekonacie czemu konstruktor jest użyteczny

Klasa w porównaniu do struktury wyróżnia się owymi najważniejszymi faktami
Struct Class
Dziedziczenie NIE TAK
Konstruktor NIE TAK
*Kwantyfikatory dostępu TAK TAK
*NULL reference NIE TAK
Interfejsy TAK TAK
Kopiowanie klas i struktur
Może najprościej zamieszczę kod i rezulat

W skrócie: w przeciwieństwie do struktur, zmiana wartości jednej z kopiowanej klasy ma wpływ na jej pozostałe kopie
Dziedziczenie klas:
Dziedziczenie klas, to najprościej ujmując ich nakładanie się.
Kod przykładowy:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli nie chcesz skorzystać z konkretnego profilu to zaznacz "Nazwa / adres URL" (wystarczy podać nazwę), bądź "Anonimowy"